Vernieuwde sponsoring

Sponsoring is heel belangrijk voor onze vereniging, voor elke vereniging. Kijk de verenigingen in wormerveer alleen al, zijn het voetbal-, korfbal-, muziek-, judo-, duiven-, paarden-, biljart- of onze tuinvereniging, er is altijd een vorm van sponsering. Een vereniging kan bijna niet bestaan zonder zijn sponsoren, andersom is dat minder, de sponsor van kleine verenigingen heeft dat niet zo nodig, het is meestal liefdadigheid, zie het meer als een vorm van verenigingsgevoel, het gunnen van. Daarbij natuurlijk ook wat naamsbekendheid in een gemeenschap als wormerveer.

Voorheen kwam dan deze sponsor in het lokale, zelfgemaakte, clubblaadje te staan. De sponsor kon dan kiezen voor een hele pagina (A4) een halve pagina (A5) of zelfs daar weer de helft van een vierde pagina en als laatse een achtste pagina. Hoe groter de advertentie, hoe groter het bedrag.

Een beetje korte geschiedenis, Nu ja, geschiedenis? Ik bedoel meer sinds ik lid ben geworden (eind 2012) na een wachtlijst van anderhalf jaar. Ik kreeg de sleutel van de secretaris en tevens de regelementen. We zijn uitgenodigd voor de ledenvergadering ook. Maar even daarvoor kwam ik in de kantine en ontmoete daar enkele bestuursleden, ik vertelde hun mijn verbazing dat ik wel websites kon vinden van omliggende tuinverenigingen in andere dorpen om ons heen, maar niet van  Het Westen. Afiijn, om een lang verhaal kort te maken, ik heb aangeboden om een website te maken, ondertussen zien jullie, als leden, hoe dat zijn loop genomen heeft.

Terug naar de sponsoring, zo is er dus veel veranderd voor de vereniging, nieuwe tijden. Maar ook voor de sponsoren, ik heb de afgelopen bestuursvergadering nieuwe sponsorpaketten gepresenteerd, niet meer in het club-blaadje maar op de website worden de sponsoren vermeld. Dit is goed ontvangen door de bestuursleden en kreeg de melding dit ook op de website te zetten. Volgens mij heeft dit een meerwaarde voor onze sponsoren, want de website wordt veel meer bezocht als het club-blaadje, zonder het clubblaadje af te kraken natuurlijk, daar zijn leden ook heel intensief mee bezig geweest, waarvoor, namens het bestuur, heel veel dank.

Het is natuurlijk geweldig dat het bestuur, via mij, de leden bijna wekelijks op de hoogte kan houden van nieuwe ontwikkelingen, en ik beloof dat er nog veel meer aankomt in de toekomst.

Alle leden hebben wel contacten op welke manier dan ook, stel, je werkt in welke branche dan ook, misschien heb je de mogelijkheid om je werkgever / kennis / vriend te interreseren voor sponsoring, zo ja.... mail mij dan even en ik neem wel contact op of we doen het samen of je handelt het zelf af, maar mail mij in ieder geval.